02 oktober 2018

Byggmax: Jag ökar ytterligare

Idag så stack Billerud Korsnäs upp en hel del. Det var naturligtvis kul eftersom det är mitt största innehav. En effekt av att Billerud Korsnäs stack upp är också att jag nu helt plötsligt satt med en mindre realiserad vinst i mina depåer (bl a från en försäljning av Tobii tidigare i år) och en ännu mindre orealiserad förlust (Billerud ligger fortfarande svagt på minus). Eftersom en eventuell förlust skulle kunna kvittas mot den realiserade vinsten så kan det finns anledning till att öka risknivån något om det finns något intressant att köpa. Så ser jag det i alla fall. Det jag fastnade för även denna gång är Byggmax. Efter denna påfyllning så är Byggmax mitt näststörsta innehav. Det är lite riskfyllt, men jag tror att nedsidan är begränsad. Det ska bli intressant att se kommande rapporten.

Inga kommentarer: