03 maj 2018

Tobii: USB-standard för eye tracking

Jag tyckte att det var mycket roligt att läsa att Tobii tillsammans med bl a Microsoft varit med och tagit fram en USB-standard för ögonföljningsprodukter. Det är mer eller mindre nödvändigt för att det skall kunna finnas en större marknad för denna typ av produkter. Man kan se det på lite olika sätt. Jag väljer att se det som ett steg i rätt riktning. Tobii har varit en riktigt dålig investering så här långt. Jag gick in runt 60 SEK om jag inte minns helt fel. Innan årsskiftet realiserade jag förlusten så att jag kunde kvitta denna mot andra vinster som jag gjort. Jag funderade lite i samband med att jag sålde om det var läge att köpa tillbaka eller om det var bättre att sätta pengarna i något annat. Min slutsats då var att jag trodde att Tobii skulle kunna vara en bra investering. Vi får se.

Inga kommentarer: