18 september 2008

Nasdaq upp mer än 4%!!!

Imorgon kommer det troligtvis att bli åka av på börsen. Både Dow Jones och Nasdaq tog rejäl fart efter att den amerikanska staten levererade rapporter om hur man skall lösa krisen. Tydligen innehåller dessa rapporter ganska vettiga idéer om hur man skall gå tillväga. Jag jublar inombords (de flesta i min närhet sover nämligen).

Det var nog inte helt rätt agerat att sälja utstraffade bankaktier idag för att försöka få tag i statsskuldsväxlar. Tur att jag var upptagen med annat så att jag inte hade tid med sådant.

Greed and fear, greed and fear, greed and fear, greed and fear....Hemligheten är att inte drabbas av panik, eller att försätta sig i en situation så att man har anledning att vara rädd.

God natt. Jag kommer att sova gott.

mvh Charlie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Liseberg borde bygga en bergodalbana som den här börsveckan har varit. Inte många som hade vågat åka den...

Anonym sa...

Åka blev det jihoooo

Charlie sa...

Jo, det blev riktigt häftigt. Det är sällan som man ser en uppgång på mer 8% på en dag. Jag hade inte trott att det skulle bli så mycket.

Frågan är om det kommer fler körare nedåt. Det känns inte helt omöjligt även om jag tror att de flesta skeletten börjar att komma upp till ytan nu. Jag spekulerar som de flesta andra, men med tanke på de inprisade nedgångarna så känns det ganska trevligt att pumpa in ytterligare på börsen för tillfället, dock inte allt på samma gång.

mvh Charlie