07 september 2008

Atlas Copco in i portföljen

Jag har spanat in Atlas Copco under en längre tid och i torsdags slog jag till. Eller förresten, min köporder löstes ut så det var egentligen inte så att jag slog till direkt. Köpordern var satt på 80,25 SEK vilket jag naturligtvis hade hoppats skulle vara en liten mikrodipp som skulle infinna sig precis innan aktiekursen åkte rakt upp i taket, men så blev det inte riktigt. Fredagens börs utvecklade sig, som de flesta vet, inte alls så himla bra och jag ligger nu back nästan 7% på mina sprillans nya Atlas Copco-aktier. Illa. Förhoppningsvis ordnar det sig ganska snart.

Anledningen till att jag tror på Atlas Copco är att det är ett exportföretag, vilket jag tror kan vara en fördel i dagar som dessa, samt att jag tycker att de levererar bra rapporter och jag hör oftast positivt om dem. Det är dock en chansning. Min erfarenhet av gruvor är ringa och det närmsta verktyg jag har kommit är en billig skruvdragare från Clas Ohlson.

Läs gärna mina andra Atlas Copco-inlägg genom att klicka på etiketten nedan.

mvh Charlie

Inga kommentarer: