18 december 2009

SCA och Tele2

SCA, som jag allt som oftast skriver om här på bloggen, stack idag ner till runt 93,50 SEK. Det känns ganska billigt med tanke på de senaste kvartalsrapporterna och den kommande utdelningen. Samtidigt så kommer jag inte att gå in med mer pengar i SCA. Min förhoppning är att jag skall kunna sälja de jag har idag för 105 SEK efter att jag fått utdelningen på 3,50 SEK, dvs under andra halvan av 2010.

Jag funderar på att fylla på med fler Tele2. Anledningen är fina siffror, bra direktavkastning och utvecklingspotential i Ryssland. (Läs gärna mina tidigare inlägg om Tele2 genom att använda etiketten nedanför)

Under nästa vecka skall jag verkligen försöka få sålt mina BE Group så att jag kan realisera den förlust som ligger latent för tillfället. Efter att jag sålt BE Group kommer jag att ha orealiserade vinster i portföljen på ungefär 6%, vilket känns bra. De kommer förmodligen att backa något i samband med utdelningarna, men överlag känns det bra.

Inga kommentarer: