02 mars 2007

klirr-i-kassan.se

Jag skrev i ett tidiagre inlägg om att jag har fått upp ögonen för domännamn. Av naturliga skäl är det inte helt oproblematiskt att dryfta dem här på bloggen, men nu när den första domänen är registrerad så kan jag vara lite mer öppen. Domänen som jag registrerat är klirr-i-kassan.se och jag lyckades, på ett föredömligt enkelt sätt, dirigera om den så att den pekar till min blogspot-adress, dvs www.klirr-i-kassan.blogspot.com. Jag blev tipsad att använda mig av loopia, vilket var ett bra val. Billigt och användarvänligt!

En annan rolig grej som hände var att jag fick beröm. Det gillar jag. Det var mannen bakom bloggen www.10miljoner.com (finns även i länksamlingen till höger) som lämnade en kommentar till mig. Många av ekonomibloggarna på bloggtoppen handlar om att bygga upp en förmögenhet, och jag tror att 10miljoner.com-mannen har valt helt rätt väg för att nå dit. Han driver nämligen ett eget IT-företag. Förmodligen helt rätt väg att gå om man vill bygga upp en förmögenhet, även om den naturligtvis inte innebär samma trygghet som livet som anställd. Jag läste igår i en ganska intressant artikel att Rune Andersson, mannen som bland annat varit med och byggt upp Getinge, är av samma åsikt.

Nu skall jag snabbt sammanfatta börsdagen, men det får bli i ett annat inlägg.

BR,
Charlie

Inga kommentarer: