09 december 2007

Nordnets fondkväll och internetprojekt

Jag blev tipsad att Nordnets fondkväll den 14 november finns att se på Nordnets hemsida. Eftersom jag är av den rastlösa sorten så har jag inte förmått mig att se hela arragangemanget, men jag såg faktiskt avsnitten med Charlie Söderberg och - hör och häpna - jag tyckte det var bra. Visst, det var inte så mycket nytt egentligen, men synsättet är intressant. Han har fruktansvärt rätt i att personer som får ett ökat inflöde av pengar, med väldigt få undantag, ser till att öka utflödet på samma gång. Det är min erfarenhet i alla fall.

Här finns en direktlänk till fondkvällen:
https://www.nordnet.se/mux/page/nordnetkvallenMain.html.

När jag såg inslaget blev jag faktiskt lite inspirerad att lägga in en högre växel med mina egna projekt. De projekt som ligger närmast till hands är ett antal mindre avancerade webbprojekt. De kommer inte att ge så mycket intäkter, men de kommer att täcka de initiala kostnaderna. Det är viktigt. En annan viktig del är att de förmodligen kan ge ett värde även om jag inte uppdaterar dem dagligen, eller t o m mer sällan än så. Det är också bra. (En blogg är inte speciellt bra ur den aspekten :) ) En tredje viktig sak är att det inte kommer att krävas fruktansvärt mycket jobb av mig, vilket är väldigt viktigt.

mvh Charlie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag vet att de här inläggen om tips är gamla men det verker intressant. Hur kan jag kontyakta dig via email? Skriv mig gärna på olga@regentmarkets.com Jag jobbar på ett fasta odds vadslagning online bolag.

Olga