17 december 2007

Förnyad oro

Tyvärr har jag inte hunnit ta del av de senaste ekonominyheterna i detalj, men efter att snabbt ha ögnat igenom nyheterna så förstår jag att oron har fått förnyad kraft. Jag sitter lugnt kvar i båten och det enda jag förmodligen kommer att hinna med innan året är slut är en snabb realisation av någon förlust. Jag sitter nämligen fortfarande med en liten vinst, vilket är onödigt med tanke på att jag har en del orealiserade försluster.

På onsdag skall det bli intressant att se om Riksbanken väljer att höja räntan eller om lågoddsalternativet bibehållen ränta blir deras val. Jag vet egentligen inte vad jag tycker i frågan, men det minst dåliga alternativet verkar vara en bibehållen ränta. Detta kommer naturligtvis leda till att risken finns att inflationen far iväg, men det är nog ändå bättre än att höja räntan och kanske kväsa ekonomin.

mvh Charlie

Inga kommentarer: