31 maj 2024

Calliditas: Försäljning

Jag har funderat lite på hur jag ska göra med mina Calliditas-aktier. Aktien handlas idag runt 208 SEK, vilket motsvarar budet. Det finns en del blankade aktier, vilket gör att aktier måste köpas för att kunna täcka blankningen. Det bör få kursen att gå upp om det inte kommer rykten eller information som gör att det finns tvivel kring budet. Det skulle naturligtvis också kunna motbud. Det kom lite positiva nyheter igår, men jag antar att det inte förändrade någonting stort. Även om det finns en möjlig uppsida så finns det också en möjlig nedsida. Jag tror att det mest sannolika är att budet på 208 SEK går igenom och för att lite snabbare få loss pengarna så sålde jag idag. Det blev en riktigt bra affär för min del. Det tog lång tid innan potentialen materialiserades så även om det blev ett rejält hopp upp nu den senaste tiden så ser man det på lite sikt så blev det en inte fullt lika bra affär, men ändå väldigt bra. Även om Camurus och Calliditas båda blivit riktigt bra investeringar för mig så är det inte alls säkert att jag kommer att köpa biotech-aktier igen. Vi får se.  

Inga kommentarer: