07 maj 2024

RVRC, Firefly, Maven Wireless: Q1-rapporter

Idag var det rapportdags för tre bolag som jag följer relativt noga för närvarande; RVRC Holding, Firefly och Maven Wireless. RVRC tyckte jag rapporterade helt OK. Man kom igår kväll med nya finansiella mål och det är något lägre tillväxtmål (om jag kommer ihåg rätt från 25% till 20%). Rapporten i sig kom in i linje med förväntningarna som jag ser det. Pinpoint var något högre. Förutom tillväxtmålen och rapporten så blev det idag fritt fram för Altor att sälja aktier (lock-up-perioden går ut). Kusen var nere runt 10% som mest tror jag och det gick att köpa aktier för runt 55 SEK. Jag passade på att öka strax över 56 SEK och jag tror att det kan bli en bra affär på sikt. Jag får se lite hur jag gör de kommande dagarna. Det är inte omöjligt att jag minskar lite för att inte ligga för hårt viktad mot bolaget. Efter dagens påfyllning har jag lite större exponering än vad jag egentligen tänkt, men det är inom ramen för jag kan känna är OK. Tyvärr har jag inte hunnit läsa rapporten eller lyssna på presentationen än.

Firefly levererade bra siffror och kursen stack upp ordentligt, drygt 10%. Maven kom också in med fina siffror i mitt tycke, men utan att det gjorde direkt avtryck i kursen. Jag fiskade lite efter aktier, men jag låg ganska lågt och det trillade inte in några aktier. Om det blir lite surare på börsen och kursen sticker ner under 19 SEK så är det inte omöjligt att jag ökar.

Inga kommentarer: