26 maj 2009

Skanska in på 82 SEK

Mina pengar har börjat jobba lite mer på sista tiden. Idag fyllde jag på med Skanska på 82 SEK. Strax efter att jag köpt kom det ut siffror som visade att amerikanska konsumenter såg något ljusare på framtiden. Naturligtvis, som alltid, fick detta effekt på börsen. Just nu strax innan stängning ligger på kursen för Skanska på 83,75 SEK.

Jag tycker att Skanska känns som ett stabilt bolag med en värdering som känns OK om man ser det på längre sikt. Däremot kan konjunkturen naturligtvis sätta käppar i hjulen för Skanska, men jag är beredd att ta risken.

Är det någon annan som följer Skanska eller har någon åsikt om aktien?

Mvh Charlie

2 kommentarer:

Anonym sa...

köpte dem på 69,5 då de såg alldeles för nedtryckta ut

Charlie sa...

Grattis! Det låter som en bra affär.