22 maj 2009

Readsoft rusar

Liggande säljordrar kan ibland göra att man sätter kaffet i fel hals. Det hände mig precis. Efter att ha konstaterat att jag är svagt tveksam till Readsoft som företag så plinkade jag in en säljorder på hela innehavet på 11 SEK, vilket innebar en förlust på runt 10% som helhet.

Jag trodde inte att säljordern skulle gå igenom så snabbt som den gjorde. Kursen rusade 10% på ett par minuter och min säljorder gick igenom. Just nu ligger kursen på 11,20 SEK, alltså något högre än nivån som jag tyckte kändes OK. Det är ganska många tankar som snurrar i huvudet just nu. Är det ett uppköp på gång? Är uppgången enbart en effekt av att det är relativt liten handel i aktien? Om det är det senare så är det inget att haka upp sig på. Om det är det förstnämnda så är det läge att köpa in sig igen. Är det någon som har hört något?

Charlie

1 kommentar:

Charlie sa...

Jag har bestämt mig för att inte köpa tillbaka innehavet.