13 maj 2009

Nokia in i portföljen

Jag har som jag tidigare skrivit om funderat på NOKIA. Idag slog jag till på 10,04 EUR. Kursen slutade på 10,10 EUR, vilket gör att jag ligger svagt på plus just nu. Det blir troligen så att jag säljer om kursen närmar sig 10,50 EUR eller kanske 10,60 - 10,70 EUR. Just dessa aktierna bränner lite i fickorna och jag är inte främmande för att göra en snabb affär där jag gör en vinst på ungefär 5% efter courtaget. Om det visar sig att de senaste dagarnas nedgång bara varit ett tillfälligt hack så åker Nokia.

Mvh Charlie

3 kommentarer:

Erik sa...

Tycker du ska vara lite långsiktig. Nokia är ett mycket välskött företag med ett starkt varumärke, och på lång sikt ska dem troligtvis mer än dubblas.

Storm sa...

Håller inte med. Det är ett pressat segment och Asien har många stora märken som är större men "helt" okända för oss i väst. Asiaterna har även visat att de föredrar sina egna märken, Apple har försökt men misslyckats.

Mvh
Storm

Charlie sa...

Nja, som ni såg så valde jag att stiga ur. Jag är positivt inställd till NOKIA som företag, men jag tror att mobilteleoniföretagen står för stora utmaningar, vilket gör mig lite tveksam.