12 januari 2008

akvariebloggar.se

Jag har skrivit en del om olika webbprojekt här på bloggen tidigare. Tyvärr har det inte gått så fort som jag tänkt att utveckla dessa projekt. Den främsta anledningen är att jag nedprioriterar dessa till förmån för annat hela tiden, men igår kväll fick jag äntligen tummarna loss och gjorde en sorts logga till ett av projekten, nämligen akvariebloggar.se.

I dagsläget finns det ingen sida upplagd så om det är någon som vill utmana mig så får ni i och med detta ett försprång :) Jag är medveten om att marknaden för en samlingsplats för akvariebloggar är ganska liten, men eftersom jag själv gärna läser om entusiaster som bygger och gör om akvarier, odlar fiskar, bygger koldioxidpumpar etc så kommer den i alla fall att fylla något behov - mitt eget behov av en samlingsplats för akvariebloggar. (Ett annat enklare alternativ är naturligtvis att använda Google Reader :))

Jag måste erkänna att jag är ganska stolt över min logga. Vad tycker ni? Är det någonting som kan förbättras eller ändras. Jag tar gärna emot både ris och ros.

Trevlig helg!

mvh Charlie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grundidén med att skapa en funktionell samlingsplats på nätet runt ett eller flera intresseområden som drar till sig folk OCH samtidigt kan få folk att (via att klicka på annan länk på din sida) ta fram bankkortet och köpa något och ge dig pengar på köpet tror jag är en bra affärsidé men den har två brister:

* Marknaden är redan överexploaterad.
* Akvariebloggar är inte tillräckligt många köpsugna intresserade av tror jag! ;)

mvh
tlwc

Charlie sa...

Hej tlwc!

Jag håller helt med dig. Anledningen till att jag väljer att köra igång akvariebloggar, vilket jag förmodligen kommer att göra, är att jag själv läser den typen av bloggar. Bloggar som fenomen funkar ganska bra för folk som är intresserade av akvaristik faktiskt eftersom det finns alltid något som man funderar på, t ex varför en viss sorts fiskar till synes utan anledning bara dör eller hur man gör för att få malar att leka.

När jag körde igång ekonomibloggar.se så hade jag väldigt låga förhoppningar på att det skulle bli några pengar, men det har i alla fall blivit några kronor. Akvariebloggar.se kommer att vara uppbyggd ungefär på samma sätt. Vi får se hur det går, men har jag inte täckt de 19 kronorna som jag lagt ut på adressen så kommer den att vara nedlagd till 2009 :)

mvh Charlie

Charlie sa...

Förresten, en grej till - jag är inte helt övertygad om att marknaden för samlingsplatser är överexploaterad. Det gäller bara att utveckla konceptet, tillföra ny funktionalitet och presentera det på ett bättre sätt.

mvh Charlie