20 augusti 2007

Varken ABB eller Industrivärden

Det var positiva tongångar på börsen idag och OMXS gick upp drygt 1%. Det troligtvis många som anser att reaktionen nedåt har varit överdriven och att det finns bra köptillfällen. Att vi är mitt uppe i en rapportsäsong spär säkert på intresset.

Om det hade fortsatt nedåt rejält så hade jag tänkt köpa ABB och/eller Industrivärden. Nu blev det inte så, istället stack båda upp ganska mycket, ABB runt 4%. Efter dagens uppgång tyder det mesta på att jag kommer att ligga lågt ett tag. jag ser nämligen inga uppenbara fynd och jag har redan gjort en del köp denna månad.

Jag lade förresten upp tre nya bloggar på ekonomibloggar.se igår. Det var bland annat Löparns sida och Nordnets VDs blogg. Kolla gärna in dem. Har ni förresten tips om ekonomibloggar som jag har missat så tar jag tacksamt emot dem.

mvh Charlie

1 kommentar:

Charlie sa...

Jag glömde säga att jag har lagt in en massa etiketter - allt för att det skall bli lättare att söka på en viss aktie eller ett visst ämne.

mvh Charlie