31 januari 2007

Avvaktande

De senaste dagarna har känts avvaktande på börsen. Jag tror att många avvaktar Ericssons rapport på fredag och framförallt vad Ericsson säger om framtiden. Själv förväntar jag mig att Ericsson mer eller mindre kommer att vara i linje med förväntningar och att det därför inte kommer att bli några större rubriker. Tyvärr har jag inte haft så mycket tid att lägga på att hålla mig uppdaterad de senaste dagarna, så det handlar egentligen mest om magkänsla. Riktkursen på Ericsson är 32 SEK för min del, och jag har förhoppningar att Ericsson kan komma upp i det under året.

Vad gäller mina tjuraktier (XACT Bear) så har jag kvar dem. I nuläget har jag ett par procent ner på dem, men, som sagt ett par gånger tidigare på bloggen, så snart det kommer lite grus i det i det närmaste perfekt tickande börsmaskineriet, så tror jag att vi kan få se en liten rekyl.

Inga kommentarer: