13 november 2018

Mekonomen: Ytterligare fall och ytterligare en chansning

Efter att jag skrivit mitt inlägg om Mekonomen så har bolagets kurs tagit rejält med stryk. I ett infall så fick jag för mig att köpa en post. I takt med att kursen fortsatte ner så blev det ytterligare aktier. Det är kortsiktigt och det kan mycket väl vara dumt.

Jag tror att en del säljer av för att man fått en väl stor exponering mot bolaget efter att man fått aktier i nyemissionen.Det i kombination med att allt fler börjar dra öronen åt sig generellt vad gäller aktier kanske ytterligare spär på nedgången. Det finns säkert också en misstro mot den stora satsningen och det verkar vara många som inte alls tror att den stora affären (som finansieras av nyemissionen).

Även om mycket inte ser bra ut, det mycket väl kan vara en värdefälla och det är en fallande kniv så valde jag att chansa. Förhoppningsvis kommer det en studs uppåt. Det var inte så genomtänkt och det är mycket möjligt att jag gör mig av med aktierna ganska snabbt.

Jag förstår att det kan verka märkligt att jag byter fot så snabbt och det förstår jag, men så är det i alla fall. I grunden så är jag fortfarande skeptisk och det jag skrev i mitt förra inlägg stämmer fortfarande, men det finns en annan sida också. Det är den sida som Börsplus och John Skogman har tagit fasta på och deras analys saknar inte poänger.


Inga kommentarer: