11 mars 2017

Tobii: Nytillskott i portföljen

Ett bolag som jag har tittat lite på till och från under många år Tobii. Det är på många sätt intressant och jag tror att VR kommer att spela stor roll i framtiden och om VR blir vanligt så kommer Tobiis teknik för att följa ögonrörelser att bli väldigt relevant.

Tidigare har jag tyckt att värderingen känts väldigt hög, men den senaste tiden tycker jag att det har kommit en del nyheter som tyder på att omsättningen kan komma att öka de närmsta åren. Att hoppas på att Tobii ska kunna öka sin omsättning på samma sätt som Fingerprint gjorde 2015 är förmodligen att hoppas på för mycket, men efterfrågan kan komma att öka ganska snabbt. För egen del så tror jag att det finns möjlighet att göra väldigt intressanta gränssnitt med Tobiis teknik.

Tyvärr har jag inte haft tid att sätta mig in i bolaget så bra än, men det kommer. I nuläget ligger jag med knappt 5% av portföljen i Tobii och jag har ingen plan på att öka mer än så i nuläget. Jag köpte för ett tag sedan till en kurs som ligger lite över dagens kurs.

Inga kommentarer: