02 april 2009

Äntligen på plus på XACT BULL

Mina XACT BULL-aktier är äntligen på plus. Det är förvisso inte mycket och det är möjligt att det blir en rekyl nedåt imorgon, men de är faktiskt i skrivande stund på plus. Det senaste halvåret ungefär har jag successivt pumpat in mer och mer pengar i XACT BULL-aktier för att få vara med när det till slut skulle vända. Jag började så här i efterhand lite väldigt tidigt pumpa in pengar i den börsnoterade fonden, men att vara efterklok är alltid lätt. På samma sätt borde jag köpt aktier i slutet av förra månaden, något jag inte fick tummarna loss att göra.

Planen är att successivt realisera vinster i XACT BULL för att på så sätt kunna använda dessa för att kvitta mot förluster i en del aktier som jag funderar på att sälja. Jag har funderat lite fram och tillbaka på vilka papper jag ska sälja, men de papper som jag den senaste tiden funderade på att sälja är de som gått bäst den senaste tiden, vilket är lite förvirrande. Jag funderade t ex på att sälja NIBE och Öresund som båda har gått bra den senaste tiden.

Läs gärna mina tidigare inlägg om XACT BULL genom att använda etiketterna nedan.

Mvh Charlie

Inga kommentarer: