06 oktober 2008

Börsras

Idag var det ingen bra dag på börsen, faktiskt en ofantligt dålig dag. Oron tilltar över banker i kris. Bland annat har tyska staten varit tvungen att rädda en av Tysklands största banker. Det verkar som att krisen har spritt sig från amerikanska banker till europeiska banker. Inte bra.

Jag funderar på att successivt börja köpa på mig XACT BULL faktiskt. Det känns inte helt bra att köpa i nuläget, men förr eller senare så kommer det att vända och då kommer det att vara bra att sitta på XACT BULL. Troligtvis kommer det att ta tid, men jag undrar ändå om inte vi har börjat se början på slutet av denna kris.

Det kommer troligtvis att behövas fler krispaket runt om i världen och till slut kommer dessa att få effekt. Vägen dit är troligtvis lång, men jag har egentligen inte så bråttom. Jag skall fundera lite på hur jag skall göra, men det känns allt mer som att det kan vara köpläge.

mvh Charlie

2 kommentarer:

finansmamman sa...

Hej!
En Bull känns ganska ofarlig nu, förr eller senare vänder det upp, den kan man lägga åt sidan en tid. Hur lång tid vet man ju aldrig, den kan bli lång.

Charlie sa...

Jag köpte på mig mer BULL idag för 91,40 SEK. Nu kommer jag att ligga lågt ett tag till, men det är inte omöjligt att jag slår till igen om kursen trippar ner till 80 SEK.

mvh Charlie