07 september 2007

IPS

Jag har ett indivduellt pensionssparande (IPS) från en gammal arbetsgivare. Det händer ganska sällan, men då och då så får detta gamla pensionssparande lite omtanke. På senare tid så har det fått lite extra uppmärksamhet och enda anledningen till det är att fonderna som jag valde har gått ganska bra :)

Sparandet höll på under ett fåtal år, men pga turliga omständigheter så har pengarna växt riktigt bra. I dagsläget ser fondinnehaven ut enligt följande:

JF China Fund 32,2%
East Capital Rysslandsfonden 48,8%
SEB Realräntefonden SEK-Lux Utd 18,9%

Jag funderar på att byta ut det nedersta innehavet mot HSBC Gif Indian Equity. Anledningen till att jag funderar på att göra detta byte är att jag då kommer att ha en intressant geografisk spridning i portföljen och dessutom i tre väldigt intressanta regioner.

mvh Charlie

Inga kommentarer: