08 april 2007

Trafikutbytesprogram

Som ett led i att marknadsföra sidan klirr-i-kassan.se har jag funderat på att använda mig av något trafikutbytesprogram. För er som inte är bekanta med begreppet (som jag f ö kanske är mitt eget påfund) så menar jag en tjänst där man i utbyte mot att få trafik till sin egen sida besöker andra sidor som är anslutna till tjänsten.

Jag har kikat runt på några olika sådana tjänster, men jag är lite tveksam. Det känns som att man blåser upp sidan utan egentlig substans, men samtidigt så kan ju någon av besökarna tycka att läsningen är intressant och kanske läsa några av inläggen, eller kanske till och med berätta om sidan för en kompis.

Är det någon som har erfarenhet av denna typ av tjänster? Är det någon som vet hur man kan göra en tipsfunktion via e-mail på en sida som denna? Jag funderade lite på att sätta samman något eget, men det måste finnas sedan tidigare.

Tacksam för svar och åsikter.

mvh Charlie

Inga kommentarer: