06 september 2024

Embellence Group: Mindre påfyllning

Nyligen så gjorde jag en mindre påfyllning i Embellence Group. Det är pengar som jag fått loss från försäljningen av XXL som jag satt i arbete. Jag har också funderat på att köpa aktier i Lindab eller Inwido, men jag tycker att de handlas förhållandevis högt. Det kanske är feltänkt. Eventuellt så kommer jag att köpa vid senare tillfälle, men innan jag gör det så måste jag gå in lite mer i detalj.

När det kommer till Embellence så gillar jag att Magnus Welander, styrelseordförande, köper aktier och jag gillar även att man verkar vara på gång i USA. Det kan bli riktigt stort och det kan finnas rejäl tillväxtpotential. Det finns naturligtvis även en moderisk och det är inte säkert att tapeter kommer att efterfrågas så mycket framöver. Vi får se. Jag känner mig hyggligt hoppfull faktiskt och jag tror att det kan vara så att man sitter på en del intressanta produkter. Sannolikt kommer jag inte öka mer än vad jag har idag. Det är fortfarande en ganska stor osäkerhet och jag kan även marknaden för dåligt. Om kursen sticker upp över 40 SEK kanske jag minskar, eventuellt.

Inga kommentarer: