26 november 2020

Scandic Hotels: Uppvärdering

Den senaste tiden så har Scandic Hotels uppvärderats en del på börsen. Det är naturligtvis roligt att kursen har gått uppåt och jag noterade i efterhand att kursen faktiskt varit uppe över 35 SEK en kort period. 35 SEK har varit en riktkurs som jag har jobbat med, men  jag var inte på tårna och det blev inte av att jag sålde. Om det visar sig att Corona-pandemin klingar av och att vaccineringen börjar så tror jag att det kommer att visa sig snabbt i Scandic-bokningarna. Det är naturligtvis en hel del förhoppningar inbakat i en sådan analys, men det är vad jag tror. Jag tror att det finns en del mer att hämta i kursen. Kanske kan det bli att kursen sticker upp ganska rejält faktiskt. Vi får se. I nuläget ligger jag kvar och jag tycker fortfarande att det finns potential.

Jag har köpt aktier i ett par mindre bolag och det har än så länge inte varit någon hit. Det är mycket möjligt att jag säljer. Bolagen som jag har köpt aktier i är bolag som jag tror på och det är bolag som jag tror kan komma att överraska positivt, men det kan nog ta lång tid. 

  

Inga kommentarer: