10 november 2020

Byggmax: Funderar på att öka

Jag tycker att Byggmax har straffats ganska hårt den senaste tiden och om det blir en generell nedgång som drar med sig kursen ytterligare ned så kanske jag kommer att öka. Att Byggmax inte skulle leverera ett lika bra 2021 som 2020 är möjligt, men jag tror - som många andra - att 2021 kommer att bli rätt OK trots allt. Utdelningen hamnar sannolikt på 2,50 SEK, enligt förslaget, och det gör att direktavkastningen är helt OK och sannolikt kommer man att kunna hålla denna nivå under de kommande åren, tror jag. Det som talar emot att köpa Byggmax för min del är att jag redan har en hel del aktier i bolaget. Jag kommer inte att ha allt för bråttom att köpa (hoppas jag) för jag tror att det kan bli lite skakigt den kommande tiden.

Inga kommentarer: