31 januari 2019

HM: Misslyckat bottenfiske

Idag så läste jag HM-rapporten på vägen till jobbet och det var rätt OK läsning tyckte jag, och eftersom jag trodde att marknaden skulle kunna få för sig att handla ner HM så tänkte jag att det kanske skulle kunna vara ett bra läge att hoppa på. Tyvärr var jag för snål och jag fick inte fatt i några aktier. När väl kursen pinnade upp så bestämde jag mig för att ligga lågt ett tag. Om kursen skulle sticka ner under 130 SEK innan utdelningen så kommer jag nog att köpa ett litet knippe aktier.

I senaste Börspodden så pratar John och Johan om Byggmax. Det är alltid intressant att höra om vad andra anser om bolag som man följer, i synnerhet någon som kan backa upp det med intressant data. Både Johan och John tyckte att det var läge att avvakta i Byggmax och att det fanns mer intressanta aktier. Det ska bli intressant att se hur utvecklingen kommer att te sig framöver. Egentligen är det inte förrän andra kvartalet som det går att säga om de nya butikerna lever upp till förväntningarna. Vi får se.

Inga kommentarer: