14 oktober 2016

Ericsson: Noterade att Peter Benson köpt

Det var tur att jag inte hann köpa Ericsson. Nu börjar det dock bli lite mer intressant som jag ser det. Det kommer naturligtvis att bli stökigt framöver som Jocke Bornhold stod och sa i Aktuellt härom kvällen. Det känns som ett ganska säkert bet, men frågan är om det kommer att vara stökigt uppåtgående eller stökigt nedåtgående. Vad är Ericsson egentligen värt? Kan Ericsson bli nästa Nokia som går igenom ett stålbad och kommer ut i ny skepnad? Kan Ericsson säljas eller delas upp och säljas i delar? Kommer optimismen att återkomma när en ny VD finns på plats?

Anledningen till att jag funderar på att köpa Ericsson är att jag tror att nedsidan är relativt begränsad och jag tror att det inte kan gå så himla mycket sämre helt enkelt. Ingenting är naturligtvis säkert, men jag lurar på att ta en chansning.

Jag noterade att SvD Börsplus köpte Ericsson idag. Det är intressant tycker jag och det ska bli intressant att läsa deras motivering när den väl blir fri för alla, om den blir det.

Inga kommentarer: