29 december 2015

Matse: En spekulativ påfyllning

Jag fyllde på med ytterligare aktier under gårdagen och det redan stora innehavet blev ännu större. Det är med lite kluvna känslor som jag ser på mitt köp. Sett till att jag redan är ganska hårt exponerad mot bolaget så var det inte så klokt och det gör mig tveksam till mitt köp. Jag tycker dock att aktien för under 10 SEK är ett bra pris. Enligt min prognos så kommer försäljningen att landa på 350 MSEK under nästa år. Om det stämmer så är dagens bolagsvärde runt 220-230 MSEK (baserat på börsvärdet plus skulderna på 20 MSEK i skuld till familjerna Mattsson och Brandberg) ganska attraktivt.

En anledning till att jag tror att det har dippat en del den senaste tiden är förmodligen att det finns en del personer som passar på att realisera en förlust under året. Om detta stämmer och det kommer lite positiva nyheter i samband med att man öppnar upp i Malmö/Lund/Helsingborg så tror jag att det kan få aktien att hoppa upp något. Det är möjligt att jag lättar lite på mitt innehav om kursen sticker upp över 11 SEK.

Inga kommentarer: