22 april 2011

Avstämning mars

Jag upptäckte precis att jag missat att göra avstämning för mars månad. Något sent, men likväl, nedan följer en kort sammanställning av förra månadens affärer:

1 mars sålde jag mina AXIS-aktier för 135 SEK. Inköpskursen var strax över 90 SEK om jag inte minns fel och det blev med andra ord en bra affär. Naturligtvis (som disktueras i förra inlägget) så borde jag sett i backspegeln väntat med att sälja eftersom utvecklingen för aktien varit fortsatt stark. Samma dag sålde jag även en del av mina Cellavision för 11,70 SEK samt att jag gjorde en snabb trade med BULL OMX X3 H som genererade en liten vinst.

2 mars så köpte jag ett par HM-aktier för 203,30 SEK efter att jag tyckt att kursen känts väl pressad. Samma dag passade jag på att köpa CDON-aktier för 30,00 SEK.

3 mars sålde jag ytterligare Cellavision-aktier för 11,90 SEK.

4 mars gjorde jag en affär med BULL OMX X3 H som genererade en liten vinst samt att jag köpte på mig fler Tele2-aktier i två omgångar, dels för 140,50 SEK, dels för 141,10 SEK.

7 mars ökade jag i HM för 207,10 SEK efter att aktien börjat röra sig i rätt riktning. Fler CDON trillade in för 29,50 SEK och jag fyllde på med ännu fler Tele2 för 136,40 SEK.

15 mars så köpte jag på mig ytterligare Tele2 för 131,10 SEK.

16 mars så minskade jag ytterligare i Cellavision för 11,30 SEK. Hela CDON-innehavet såldes för 30 SEK efter att reaktionen uppåt som jag hoppats på uteblivit. (Det skulle visa sig att det dröjde lite längre innan den kom)

29 mars så köpte jag Kinnevik för 143,60 SEK efter att jag läst om dem i Aktiespararen. Det är inte otänkbart att jag ökar ytterligare i bolaget inom kort. Det känns betydligt mer spännande med Kinnevik än t ex Investor som allt som oftast kommer ut som en besvikelse.

30 mars köpte jag på mig fler SCA-aktier i två omgångar, 102,20 SEK respektive 101,90 SEK. Jag trodde att det skulle vara en god idé att köpa innan utdelningen (på 4 SEK), men det har visat sig att så var inte fallet. Just nu handlas aktien för drygt 95 SEK. Jag har skrivit ett inlägg om att aktien ser billig ut och det känns det onekligen som, men jag kommer nog inte att gå in med mer pengar i bolaget. Det finns andra bolag med bättre vind i ryggen som troligtvis är bättre investeringar, åtminstone på kort sikt.

Jag funderar som sagt på att öka i Kinnevik för tillfället. En annan tanke är att köpa någon börshandlad fond som följer index, mest i brist på egna idéer.

Inga kommentarer: