11 januari 2011

HM & friends

Efter att ha sökt lite på olika råvaru-ETFer så upptäckte jag att HM har en del ETF kopplade till sig. Handelsbanken har en BULL HM H och en BEAR HM H som går upp respektive ner med hävstången 2. Commerzbank har ETFer med hävstången 3. Dagens facit syns nedan. Precis som vanligt är grafer lånade från Avanza (hoppas att de inte misstycker).


HM B
Intradagsgraf

BULL HM H (x2)
Intradagsgraf

BULL HM X3 C
Intradagsgraf

Möjligtvis kan dagens uppgång vara början på en vändning för aktien. Även om jag lockas av spänningen så kommer jag inte att satsa. Det är för stor risk för min smak.

2 kommentarer:

Unknown sa...

HM har ju även ett antal minis där den med högst hävstång har cirka 15. Väsentligt trevligare än Handelsbanskens certifikat, tycker jag. :)

Charlie sa...

Hej!

Tack för tipset. Det låter onekligen spännande, kanske t o m lite för spännande för min smak.