13 maj 2020

Tobii: Ökat

Idag när det blåste snålt så passade jag på att öka i Tobii. Det blev strax över 26 SEK. Efter att jag ökat i Tobii så kommer jag nog inte att öka mer. Jag trott länge på Tobii och det var tillsammans med Camurus och Byggmax mina nyårscase. Både Camurus och Byggmax har blivit riktiga lyckoträffar och naturligtvis finns det en hel del tur inblandat. Tobii har inte riktigt lyft som jag har trott. Jag är inte expert på bolaget, men jag tycker att det finns positiva tecken. Förvärvet som gick om intet är så klart ett avbräck, men jag tror att man kommer att repa sig från det. Min förhoppning är att tekniken kommer att leta sig in mer och mer i olika produkter. Förhoppningsvis kommer det att komma till en punkt när den kommer att ses som självklar. Tangentbord och mus har kompletterats med touch screens och kanske kan nästa komplement bli ögonstyrning. Jag tror att chansen ökar om VR och AR kommer att användas i ökad omfattning. Det är dock svårt att sia (speciellt om framtiden). Eventuellt blir tekniken omsprungen av andra lösningar, men jag tror det inte. Vi får se.

Inga kommentarer: