08 februari 2019

Byggmax: Kvalitetsaktiepodden

Idag så lyssnade jag på Kvalitetsaktiepodden, en ganska ny poddbekantskap för mig, och det var intressant. Man pratade nämligen om Byggmax. Även om man ställde sig lite tveksam så fick jag i alla fall intrycket av att man snarare hamnade på köp än på sälj, men det kan man så klart tvista om. Det var ingen aktie som man ägde om jag förstod saken rätt och det verkar heller inte vara något som man har i sina modellportföljer.

Ett uppslag som jag fick när jag lyssnade på podden var Inwido. Bolaget har aldrig riktigt intresserat mig tidigare och jag har väl ärligt talat sett bolaget som ett bolag som inte sitter på så mycket till vallgrav, men jag tror kanske att jag kan ha fel. Man sitter på en hel del bolag som säljer fönster och man äger många varumärken som till och med är bekanta för en icke-byggare som jag. Handen på hjärtat är det framförallt katastrofvärderingen som lockar. Fönster känns som något som kommer att efterfrågas under lång tid framöver. Frågan är alltså om den senaste tidens nedgång är en window of opportunity eller inte. Om jag får loss lite pengar så kanske jag köper på mig ett knippe innan utdelning. Vi får se.

Inga kommentarer: