14 juli 2016

Rune Andersson och fortsatt upp

Idag fortsatte börsen uppåt och jag funderade lite på att hoppa på björntåget, men när jag väl insett att 88,75 SEK, som jag hade spanat in mig på, var inom räckhåll så vände kursen upp igen och det blev inga björnar för min del. Det kanske verkar som att jag är superrigid i de riktkurser jag sätter upp för mig själv, men det kan jag inte påstå att jag är. I detta fall blev det så.

Om det visar sig att börsen fortsätter uppåt imorgon förmiddag så kan det bli så att jag köper på mig björnar för att spekulera i att det blir vinsthemtagningar imorgon eftermiddag med fallande kurser som följd. Det är inte säkert att jag gör något alls. Morgondagen är inte planerad så jag kanske inte får tid att hänga över telefonen och då blir det ingen affär. Det ska också sägas att detta är en väldigt liten del av min aktiehandel och mer att se som ett test på om jag kan hantera att spekulera i nedgång.

Duni fortsatte starkt under dagen. Det har kommit nya köprekommendationer med höjda riktkurser efter Q2-rapporten, vilket förmodligen bidragit till att uppgången fortsatt idag. Det mesta har förvisso gått upp idag.

Efn.se presenterade en intervju med Rune Andersson som jag tycker är intressant, se nedan:



Överlag så är jag lite förbryllad över situationen för tillfället. Marknaden visar styrka och allt fler talar om att vi står inför en vändning uppåt (även om det även finns de som tror på motsatsen) och det kan kanske stämma om man tittar i diagrammen. Jag tror att mycket av uppgången handlar om att man tror att vi står inför en ny långsiktig trend uppåt och många vill vara med på tåget från början, girighet. Om det kommer nyheter som visar på att företagsvinsterna inte kommer att växa så som man har hoppats så kan det bli ett bakslag, så klart.

Jag ligger 21% kassa för närvarande och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa om jag bestämmer mig för att köpa vill säga. Det är inte otänkbart att jag väljer att ta in något investmentbolag som det känns just nu, men jag väljer att sitta på händerna ett tag tror jag.

Inga kommentarer: