11 januari 2024

Smart Eye, Tobii: Påfyllningar

Idag så passade jag på att öka i Smart Eye och Tobii. Det ska bli intressant att se hur de båda innehaven kommer att utvecklas. Smart Eye tror jag kommer att kunna generera ganska bra försäljning kommande år baserat på de design wins som man fått in. Det kommer säkert inte att vara en spikrak väg uppåt, men jag tycker att det ser tillräckligt intressant ut för att ligga relativt hårt viktad mot bolaget. Jag kommer inte att öka mer, och om tillfälle bjuds så kommer jag sannolikt att minska. Vad gäller Tobii så köper jag aktierna framför allt för att jag tycker att det är intressant att de har en teknik som Sony tagit in i sina produkter och även en teknik som Qualcomm verkar tycka vara intressant. Det är svårt att se var det hela landar och jag tycker inte att det senaste förvärvet känns betryggande, men tveksamheterna som förvärvet medför tycker jag är mer än inprisade så det blev en ökning. Det finns mycket frågetecken kring Tobii som jag ser det och om det bjuds tillfälle till en snabb vinst så kommer jag att agera.

Jag hade gärna ökat i Pricer, men de ordrar som jag hade liggande idag resulterade inte i några avslut. Om det blir en sur dag på börsen imorgon så är det sannolikt att jag ökar.  

Inga kommentarer: