09 januari 2024

Smart Eye, Firefly: Minskningar

Jag valde idag att minska något i Smart Eye. Det är på många sätt ett lovande case, men det finns fortfarande två frågetecken som jag ser det. Dels så handlar det om pengar kommer att räcka, dvs om det kommer att bli nyemission eller ej, dels handlar det om att jag ser vissa osäkerheter kring de design-wins som man samlat på sig. Missförstå mig rätt, jag gillar bolaget och jag äger fortfarande en ganska ordentlig skvätt, men jag är inte lika tvärsäker som de mest högljudda aktieägarna. (Tyvärr kan jag inte låta bli att se vissa paralleller med Fingerprint Cards. Säkert helt fel att göra det, men så är det i alla fall). Om det skulle bli lite allmän framtidsoro eller om det kommer någon icke-nyhet som skickar ner kursen så kommer jag att fylla på igen. Det kan ha varit dumt att minska, men det är jag beredd att ta.

Förutom att minska i Smart Eye så valde jag även att minska i Firefly. Jag gillar skarpt bolaget och jag har legat kvar med mina aktier sedan jag köpte runt 40-45 SEK. Det har med andra ord blivit en riktigt bra affär procentuellt sett. Tyvärr har jag inte fyllt på efterhand, vilket skulle varit det rätta så här med facit på hand, men det är fel att klaga när man sitter med 300+ %. Merparten av mina aktier behåller jag, i alla fall än så länge.

Inga kommentarer: