12 augusti 2020

Inwido: Ökat

Under dagen så passade jag på att öka i Inwido när jag såg att kursen verkade ha det lite motigt. Det blev en hyggligt stor ökning faktiskt och helt plötsligt är inte innehavet så litet längre. Sannolikt kommer jag att minska om kursen hoppar upp ett par kronor inom kort, men det kan också bli så att jag ligger kvar lite längre.

En anledning till att jag kom fram till att det skulle kunna vara en bra idé att öka är att jag ligger med ganska mycket kassa och att jag har ganska mycket realiserade vinster under året efter att jag sålt av Byggmax-aktier. Om jag skulle sälja med förlust finns det med andra ord möjlighet för mig att kvitta mot vinsten i Byggmax. Jag äger Inwido i depå skall kanske tilläggas. Att jag har aktierna i depå och inte i ISK kan man så klart diskutera, men det är så jag har valt att lägga upp det. En anledning till att jag har depå är att jag har varit lite tveksam till om den starka börsutvecklingen skulle hålla i sig. Sett så här i backspegeln skulle jag naturligtvis haft alla aktier i ISK. 

Inga kommentarer: