23 juni 2020

Portföljsammanställning

Fördelningen i portföljen idag är enligt nedan:


Trots att jag har sålt en del i Byggmax och trots att kursen har gått ner en del den senaste tiden så är Byggmax fortfarande ganska överlägset mitt största innehav. Det skall bli intressant att se Q2-rapporten och jag tror att det kan gå fortsatt bra för bolaget även om uppsidan är mer begränsad idag än det var i slutet av förra året.

Scandic har seglat upp som andra största innehav. Jag tyckte att det såg attraktivt ut innan nyemissionen och har gått in ganska hårt den senaste tiden. Vad gäller Scandic så tror jag att uppsidan är ganska stor. Det kan vara rätt, det kan vara fel. Vi får se.

Camurus har efter dagens hopp uppåt etablerat sig på tredjeplatsen. Tillsammans med Byggmax och Scandic står den för cirka halva min portfölj. Det kan man så klart fundera över om det är rimligt eller inte, men det är så det ser ut i alla fall. Det kan bli så att jag minskar i Camurus framöver om jag börjar tvivla, men i nuläget tänker jag att jag ligger kvar.

Det får bli ytterligare portföljfunderingar vid senare tillfälle.

Inga kommentarer: