10 april 2024

Nibe, Securitas: Det känns intressant

Nibe har åkt in och ut ett par gånger ur portföljen de senaste dagarna, och efter dagens USA-statistik-sättning så trillade det in några aktier. Jag sitter nu med ett litet antal aktier och jag tänker att jag ska köpa på mig en del under 50 SEK och siktar på att kursen relativt snart (under Q2) kan vara i intervallet 52-55 SEK. Jag är inte helt övertygad om att det är köpvärt som jag skrivit om tidigare och jag håller på att läsa på caset och räknar en del, inte så mycket på bolaget egentligen utan mer kring marknaden som helhet.

Securitas har jag köpt efter att ha funderat ett bra tag. Det är ett digitaliseringscase som jag ser det och jag tycker att det bör finnas potential, men precis som med Nibe så är det något som skaver. Jag tror att säkerhetsmarknaden kommer att ändras kommande tio år, men jag är inte övertygad om att Securitas kommer att vara vinnare på omställningen. Jag har en hel del mer att göra kring caset och eftersom jag inte är så inläst så har jag heller inte tagit någon större position.

Inga kommentarer: