10 mars 2015

Matse: fler aktier in i portföljen

Jag trodde inte att Matse skulle handlas under 12 SEK igen, men det visade sig vara fel och eftersom jag tyckte att priset kändes vettigt, enligt mitt sätt att se på saken, så fyllde jag på med aktier. Det blev inte jättemånga då omsättningen är låg.

En trigger som kan finnas på kort sikt i aktien är när man meddelar vad planen är med de 20 miljonerna som man nyss fick in. Det finns naturligtvis en möjlighet att man använder dessa för att täcka upp förlusterna för i år och delar av nästa år, men jag misstänker att man kommer att satsa en del av dessa på att täcka in en ny del av Sverige. Vi får se. Jag tror att det kommer att komma en nyhet, möljligen i samband med årsmötet, som kan få fart på aktien. Det skall dock tilläggas att jag är relativt långsiktig i aktien och även om reaktionen uppåt på en eventuell nyhet kommer att vara oproportionerlig så kommer jag förmodligen att sitta still.

Sedan sist jag skrev så har man redovisat februarisiffran, som var 14,5 MSEK om  jag minns helt rätt, och tillsammans med januarisiffran är då försäljningen för de två första månaderna 30+ MSEK. Om mars blir en kanonmånad och receptsajterna och Cold Cargo genererar hygglig omsättning så kanske man kommer upp i 50 MSEK för innevarande kvartal. Förmodligen når man inte ända dit, men det kommer förmodligen att bli ett kvartal mer eller mindre i linje med förväntningarna.

Inga kommentarer: