03 maj 2012

SCA vänder upp och Cellavision avancerar

Efter att jag rekommenderat köp av SCA så vände kursen ned. Förvisso tillsammans med de flesta andra aktier, men likväl åt fel håll. Lyckligtvis har kursen vänt upp igen och stop-loss-kursen på 94 SEK var egentligen aldrig nära. Nedan finns en graf över senaste månadens utveckling.
 

En aktie som jag tidigare ägt och som jag har trott mycket på - Cellavision - har tagit ett välförtjänt skutt den senaste tiden efter ha presenterat fina siffror. Förutom att jag tror på automatisk blodanalys framför manuell blodanalys så kan man hoppas att Cellavisions teknik är på väg att vinna acceptans på riktigt bred front. När (eller om) detta sker så kan det leda till att värderingen av bolaget blir klart högre. Det skulle inte förvåna mig om det finns ett par tunga medicinteknikspelare som håller ordentlig koll på bolaget. Sedan årsskiftet har kursen hoppat upp från 13 SEK till runt 17-18 SEK, ett ganska ordentligt hopp, se nedan. Det skulle inte förvåna mig om det finns det en och annan köpare så tror på ett uppköp.

Inga kommentarer: