04 mars 2010

SCA ut och in igen

Månaden började jag med en halvspontan jätteaffär (relativt sett). I måndags eftermiddag såg jag precis innan stängning att SCA gått upp betänkligt. Efter att ha fingrat lite på säljknappen så slutade det med att jag sålde hela mitt innehav för 108,30 SEK, vilket var dagshögsta. Under veckan har jag köpt tillbaka 80% av innehavet till en snittkurs på 106,23 SEK. Just nu står kursen i 105,80 SEK. Det är mycket möjligt att jag fyller upp med de sista 20 procenten inom kort.

Samma dag som jag sålde mina SCA så köpte jag in mig i Nokia på 9,88 EUR. Jag gillar Nokia och tror att de kan komma att vara en av vinnarna under året. Innehavet är väldigt litet i nuläget, men det kan komma att växa.

Just nu sitter jag med en lite för stor kassa så en nedgång innan utdelningsdags skulle sitta fint för min del.

Charlie

Inga kommentarer: